"איראן מכחישה שואה?! – מי שפותח חנות בשבת מכחיש את היהדות"

"מלבד קדושת ירושלים, צריך להיות אנושיים, להתחשב ברבבות אלפי ישראל ששומרים פה על קלה כבחמורה שלא יכולים לראות את רמיסת השבת ברגליים גסות. במקומות אחרים אמרנו שזה לא רק עניין של שומרי מצוות אלא של זהות יהודית. אנחנו במאבק בלתי פוסק על זהותנו, על קיומינו"
ישראל פריי 2 Comment on "איראן מכחישה שואה?! – מי שפותח חנות בשבת מכחיש את היהדות"
"מלבד קדושת ירושלים, צריך להיות אנושיים, להתחשב ברבבות אלפי ישראל ששומרים פה על קלה כבחמורה שלא יכולים לראות את רמיסת השבת ברגליים גסות. במקומות אחרים אמרנו שזה לא רק עניין של שומרי מצוות אלא של זהות יהודית. אנחנו במאבק בלתי פוסק על זהותנו, על קיומינו"
17:38
26.04.24
אבי יעקב No Comments on בחזור הביתה: השר בן גביר נפצע בהתהפכות רכבו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

על רקע חילולי השבת ההולכים וגוברים בחוצות ירושלים, העניק רבה הראשי של העיר, הגאון רבי שלמה משה עמאר, ראיון נרגש למוטי לביא ב"מהדורת הבוקר", ובו הביע את כאבו לצד הצגת הפתרונות האפשריים.

"הכאב גדול שבעתיים כשזה בארמונו של מלך עיה"ק ירושלים, בכלל בארץ ישראל כולה עיני ה' אלוקיך בה. – לא נזכיר את דברחי הרמב"ם הידועים לבל נגדיל הקיטרוג – צריך להיזהר בכל הארץ, ובירושלים על אחת כמה וכמה. שבת היא הנשמה של עם ישראל. שבת היא שמרימה אותנו, ליוותה ונשאה אותנו על כפיה בכל הגלויות".

"מלבד קדושת ירושלים, צריך להיות אנושיים, להתחשב ברבבות אלפי ישראל ששומרים פה על קלה כבחמורה שלא יכולים לראות את רמיסת השבת ברגליים גסות. במקומות אחרים אמרנו שזה לא רק עניין של שומרי מצוות אלא של זהות יהודית. אנחנו במאבק בלתי פוסק על זהותנו, על קיומינו, אנחנו אנחנו כל הזמן מתלוננים על שבאיראן מכחישים את השואה, הרי אלו שלא נותנים ליהדות להתקיים – מכחישים את היהדות! מי שלא נותן לשבת להתקיים הוא מכחיש את היהדות".

הרב עבר לפרט את הדברים המעשיים שעלינו לנקוט בהם כדי לעמוד על משמר השבת: "דבר ראשון צריך להחליט שעושים. אנחנו עושים השתדלות. היו אצלי מוועדת השבת, סיפרו: יש יהודי בנם של קדושים שאמר להם בכאב ובבכי, שהוא פותח חנותו בשבת בגלל התחרות, אמרתי אני אלך אליו, נתחיל ללכת ולדבר. אמרו לי על עוד יהודי חשוב, ירא שמיים ושומר שבת שאמרו לו שכדאי לפתוח בשבת, מיד קראתי ודיברתי, אני חושב שמנעתי ב"ה לגמרי".

"צריכים לפעול בדיבור ובדרכי נועם. גם בדיבור פרטני עם אנשים, כל מי שבידו צריך לעורר אנשים להעיר בנועם, להוכיח בתחנונים: בבקשה ממך, אנא, זה כואב לנו שאתה פתוח ביום שבת. חושבים שזה כלום – אבל יש לי ניסיון מעשי, אנחנו צריכים לומר זאת באהבה רבה, להתבונן בעצמנו קודם ש: אני אוהב כל יהודי באשר הוא, לעורר את האהבה לכל יהודי גם מחלל שבת".

בסיום נשאל הרב האם ניתן לסמוך על כשרותה של הרבנות ירושלים מהדרין, ונענה בחיוב, למעט הסתייגות מאכילת בשר: "בחלבי אין בעיה, אפשר לאכול ללא כל פקפוק, בבשרי יש בדצי"ם שונים, רוב ציבור הירא והחרד נוהג כל אחד לפי רבותיו, מוטב שישאל בר סמכא, כדי שימשיך לאכול כפי בביתו, כל אחד סומך על רבותיו בענייני בשר ועוף".

אגב ענייני מסעדות, לא היסס הרב לגלות דעת תורתו כי על בני צורה מן הראוי שלא יישבו כלל במסעדות: "בתור עצה, בני תורה ממש לא צריכים ללכת למסעדות, זה כמו ברחוב, זה מקום רבים". כשהמראיין עיר כי לפעמים יוצאים עם האשה למען שלום בית, אמר הרב: "במקרה של שלום בית, יעשה בן התורה שאלת חכם, וילך במידה ובמשקל".



2 תגובות

מיין תגובות
  1. 2

    מוטי היקר מאז שחזרת אלינו (= אחיך עם ישראל הספרדים) חזרנו לשמוע את שם שמים שגור על פיך ולאט לאט מרגישים את האור של האמונה מתגבר. מוטי היקר ! אנא אל תתפתה ליועצי התקשורת הערמומיים שרוצים רק להרוס מהפיכה שעמוק בלב כולנו יודעים שלולא האנשים האלה (עם החיוך הזדוני שלהם) לא היתה נעצרת. מוטי היקר ! אנחנו אוהבים לשמוע אותך כמו שאתה באמת. אל תפחד מאף אחד ! וכשכולנו מאחוריך תזכה לקדש שם שמים ברבים! וביחד נשלים את המהפיכה של מרן !!! חזק ואמץ! בהערכה: אחד השואגים.

  2. 1

    כמה ציער את מרן ע"ה